dijous, 3 d’octubre del 2013

Parkrun

Ara estava mirant les sortides que he fet aquests dies i els temps que he fet.  Encara que no sigui la meva fita, he anat millorant els temps.

Veig que no hi ha "ParkRun" a Catalunya.  Segur que teniu alguna cosa semblant.



És una carrera de 5qm amb temps oficials que es fa cada dissabte a un parc o lloc on no hi ha transit de cotxes.
Més que carrera és una sortida.  Hi ha tota mena de nivells, des del amateur de clubs d'atletisme als que ho fan caminant per fer exercici.  Així sabent que hi ha més gent i que comença a una hora determinada (generalment les 9:30 del matí en dissabte) la gent s'anima.

Un cop t'has enregistrat a la web, imprimeixes el teu propi codi de barres i amb això vas a qualsevol cursa a qualsevol ciutat on hi hagi i un cop acabis la cursa, el teu temps queda enregistrat.  Desprès vas a la web i veus els temps de la cursa i la teva fitxa amb el teu historial.

I és de franc!  No s'ha de pagar per participar.

Jo la majoria de les sortides les faig sol.  Abans tenia un company però es va lesionar i ho va deixar.  Els diumenges hi ha gent que es troba a la plaça a les 9 del mati i de tant en tant hi vaig amb ells.  Així que de tant en tant m'apunto a una carrera o vaig al Parkrun per sortir amb més gent i intentar esforçar-me una mica.

He fet la d'Enniskillen uns tres o quatre cops i em va agradar.  És una sortida curta però es fa amb més gent i es coneix altres gent.

És una pena que no tingui una més a prop.  Volia organitzar una al poble però és tant petit que no hi ha cap recorregut de 5qm sense trànsit!  La més propera és a Derry, uns 30 mins en cotxe i em fa mandra haver de conduir quasi bé una hora per córrer 25 minuts.

El meu millor temps enregistrat (el codi de barres va arribar mullat un parell de cops i no es va escanejar bé per enregistrat el meu temps) és de 26:33 el passat maig.

Ahir al a sortida de 7qm vaig fer 5qm en 25:50 anant amb calma.

Potser m'hi arribo a un Parkrun un dissabte d'aquests a veure com em va.