dijous, 3 d’octubre del 2013

Fibromatosis plantar

Ahir vaig córrer 7qm i sense cap problema. Les cames ja es recuperen normalment i l'únic que em frena de sortir avui un altra cop és que no vull fer massa, massa ràpid per si de cas.

Aquesta sortida ja tenia desnivells i m'he trobat còmode corrents en pujada i baixada.

Abans de fer la transició a sabatilles minimalistes, em vaig lesionar lleument la planta del peu canviant una roda al cotxe.  M'hi vaig posar de peu a la clau anglesa per poder treure el cargol de la roda i el mànec se'm va clavar al peu.  Al moment no em vaig adonar però aquella nit vaig notar una lleugera molèstia.

Això em va passar i dies després vaig notar un petit "bulto" a la planta del peu.  No fa mal però si s'apreta pot ser molest.

Després em vaig assabentar que és Fibromatosis Plantar.





No és greu però sembla que un cop el tens, ja no se'n va!  Una de les causes és que quan es fa una petita ferida a la Fascia Plantar, al guarir es desenvolupa una mica de teixit al voltant de la lesió i és la bola que es veu a la foto.  També poden haver altres causes però no crec que siguin el meu cas.

Amb les sabatilles que duia, el suport del pont del peu premia aquesta part i molestava una mica, prou com per haver de compensar, i és quan em va començar a fer mal la part de fora del peu, es veu que compensava corrents amb la part de fora.

És quan vaig començar a portar el calçat minimalista.  I generalment va bé però de tant en tant noto una petita molèstia que se'n va de seguida. Prou per amoïnar-me una mica i fer-me anar amb compte i baixar el ritme.

Ahir ho vaig notar una mica a la baixada però va parar de seguida.  Avui no noto res diferent al peu.

Pensava fer 10qm el cap de setmana però igual ho deixo per més endavant.  Com sempre dic, no tinc pressa.  Mentre pugui córrer estic content.