dilluns, 30 de setembre del 2013

Més kilòmetres

De vegades, la manera millor de fer més kilòmetres és anar a un lloc on no sabem les distàncies.

Aquest cap de setmana hem anat al parc de Lough Key.  Un  lloc preciós amb castell, llac, barques, camins per passejar i fer altres activitats com el Zipit o Boda Borg.





Per descomptat que les bikila eren a la maleta.  Tenia ganes de còrrer per boscos i camins no asfaltats i aquest és un dels llocs ideals per fer-ho.

No és com anar a la muntanya i els camins malgrat que estan cuidats, tenen pedres, sotracs, branques....  I es nota que el peu reacciona més ràpidament al canvi de terreny que amb les sabatilles "normals".  Crec que si el peu cau en un desnivell, no es torça tant com quan porta la plataforma que tenen les sabatilles amb suport. Aquesta plataforma allunya el peu del terra i ofereix més palanca per poder-se torçar.

 Havia trams del camí en ela quals tenia por de que em fessin mal els peus de tanta pedra que hi havia però en cap moment vaig sentir cap molèstia.  Això sí, les pedres es noten però sense arribar a fer mal.

Encara m'estic acostumant a aterrar amb la part frontal/mitja del peu.  He notat varis cops que encara pico amb el taló.  Per carretera ho controlo més, però en terreny més tou, em sembla que m'oblido i torno a picar amb el taló especialment quan vaig més ràpid.  No ho noto fins que torno a l'asfalt i en dues passes no hi ha més remei que rectificar.

Aquest cop he fet 8.35km. Uns 2 km més que fins ara i ha anat la mar de bé.  Estic temptat a incrementar el quilometratge però potser millor que vagi a poc a poc.  El tou de la cama ja no em fa mal i desprès de la sortida estava fresc però encara noto canvi als muscles de les cames, no sé exactament què és.  Em sembla que tots els muscles treballen una mica diferent i encara m'estic acostumant.
Em sembla que continuaré com fins ara i incrementaré la distància molt gradualment.  No tinc pressa a fer moltes milles d'una tirada.

Hi ha molt de bosc al parc i en cap moment he perdut el senyal del GPS (Garmin 305).



El cap de setmana feia sol i una temperatura agradable.  Avui fa núvol, humitat i fred.  Surto demà i espero que els mitjons abriguin prou si no, no em notaré els dits!