diumenge, 3 de novembre del 2013

Córrer de nit

Ja hem canviat els rellotges i es fa de nit més aviat.

Avui, després de dues setmanes de no sortir a córrer, he sortit a dos quarts de sis.
Ja era quasi bé fosc i he hagut de buscar la lot i la xaqueta reflectant.  Eines imprescindibles!!


Ara ja si no puc sortir els matins, hauré de sortir quan és fosc, ja que aviat serà fosc a quarts de cinc.

El poble és petit i des de casa puc anar dues milles en una direcció per la vorera, menys de 3qm.  Però tinc només una milla (quilòmetre i mig) de llum.  I quan ha no hi ha faroles, no es veu res de res.  A una ciutat, Derry mateix, sí que podria fer 10qm tranquil.lament amb enlluernat públic.

Ja m'agrada anar de nit.  Ara bé, s'ha d'anar ben equipat.  Les xaquetes reflectants són estupendes, només que hi hagi una miqueta de llum, es veuen unes ratlles lluminoses flotant a la foscor.  Però a més a més, em compraré un llum vermell per dur al braç.  Ara com no estic en forma encara vaig per la vorera però la setmana que ve ja podré fer tirades més llargues i em tocarà anar per la carretera.  Agafaré una amb arcén però tot i això, quantes més llumetes millor.

A les fosques s'ha d'anar més a poc a poc.  Les llanternes allarguen molt les ombres i costa de veure què és el que tenim al davant.  El que sembla una fulla seca pot ser una caca de gos, una ombra pot ser un forat o realment una ombra d'una pedra.  Si hi ha un petit desnivell, només es veu negre i no se sap què hi ha fins hi ets a sobre.  Si s'està alerta tot va bé.

Jo porto una llanterna petita de 9 leds a la mà.  Fa força llum i abarca bastant area del terra.  Pesa molt poc i és còmode de portar.  I em va costar uns 5 euros!


Vull provar una d'aquelles que es porta al cap, com els miners. Em vaig comprar una barata i es va trencar mentre la provava al cotxe, i les bones ja costen més diners i la veritat és que estic content amb el que tinc.

I amb les sabates, cap problema.  M'encanten!