dilluns, 8 de juny del 2009

Enniskillen 10k 2009

Ja s'ha acabat la carrera i he fet els 10 kilòmetres en 48:53 minuts. Estic la mar de content perquè la meva intenció era de fer-los en menys de 50 minuts.

Et fan posar un xip a la sabatilla i quan es passa per sobre d'una planxa, el xip s'activa i comença a comptar el temps. És per això que surten dos temps a la classificació : el temps de carrera, que és el "Finish" time, i el "Chiptime" que és el que marca el xip. El "Finish time" és el temps des que la carrera comença fins que arribes a la meta. Amb tanta gent, nosaltres vam trigar quasi bé un minut a creuar la línia de sortida!!
Dic "nosaltres" per què corría amb un amic, Matthew Scott. Mentre jo corro uns 7 i 10km regularment, ell fa uns 15km els caps de setmana. Sense entrenar per aquesta cursa, ´l'ha torbat molt ràpida i al final de la pujada ha estat un dels que s'ha quedat enrera per agafar aire. Però hem anat tot junts fins aquell moment i m'ha anat molt bé per frenar el ritme i no anar massa ràpid al començament i acabar baldat al final de la pujada com molts.

Vaig quedar el 271 de 1192 participants, I el 64 de la meva categoria de més de 40 anys que hi érem 136.

Em vaig trobar molt en forma i vaig dur un bon ritme durant tota la carrera. Com sovint començo bé i a l asegona meitat vaig cansat i baixo el ritme, aquest cop m'he reservat les forces per el final. A prop del kilòmetre 7 hi ha una pujadeta que Deu n'hi dó i la gent anava molt forta però a dalt de tot tots anaven cansats i és quan he pogut apretar el ritme i passar molta gent. Els darrers dos kilòmetres anava molt fort i no sé si hauria pogut apretat una mica més durant tota la cursa. La veritat és que he acabat fort però no podia anar més de pressa però a l'hora em trobava molt bé de forces.

És veritat que la experiència és un grau. Va bé conèixer les pròpies forces i saber el límit al que un pot còrrer per aprofitar tota la energía. Pensan-t'ho bé, em sembla que sí que hauria d'haver anat un pel més ràpit durant tota la cursa.

Aquest cap de setmana hi ha una altra cursa de 10km. A veure si la puc fer, que tinc ganes. El problema és que encara no sé el recorregut. Ajuda molt saber on són les pujades!!